Anteeksi, kun tuota keskeytän. Minä tiedän, että me olemme toisillemme täysin tuntemattomia henkilöitä, mutta en voinut olla kiinnittämättä huomiota sinuun. Puhut niin avoimesti itsestäsi, ehkä pienen laskuhumalan vaikutuksen alaisena, mutta ei se mitään. Et tuntu häpeävän mitään itsessäsi; kerrot rehellisesti takanasi istuvalle samanikäiselle tytölle, kuinka isäsi on oikea pleijari, kuinka äitisi tulee työteliäästä suvusta ja on istuttanut sinuunkin saman arvostuksen työtä, sen tekemistä ja tekijöitä kohtaan. Tiedät, että olet jossain määrin etuoikeutettu, koska isän puolen sukusi on varakasta, suorastaan rikasta, mutta osaat kuitenkin elää normaalisti (tietysti joku hevari-angsti- ennakkoluuloinen idiootti voisi sanoa, että kaltaisesi fruittarit ovat kaikki täysi hinttejä ja sinä siinä mukana ja että takuulla kuljet nenä pystyssä, etkä pystyisi päivääkään tekemään ”oikeita” hommia). puolustat ystävääsi, saat ihmisestä esiin ne parhaat puolet. Olet selvästi oikeasti kiinnostunut ihmisistä, olet avoin ja sosiaalinen. Tietysti tässä tilanteessa ne ihmiset, jotka jo muuten valittavat ihmisistä puhumassa kännykkäänsä julkisissa, ärsyyntyvät oikein kunnolla; mitä sinä siinä nyt olet omaa elämäntarinaasi kertomaan, shut up! Toisaalta omapahan on vikansa ja hei, onhan nyt Uuden vuodan yö.

Luultavasti tässä vaiheessa olet jo väittämässä vastaan, kaikki se selittäminen johtui siitä humalasta, tosin enhän mä oon juonu ainakaan 15 minuuttiin. Mutta ei, kyllä sinä ainakin jollain tasolla olet tuollainen. Tuon seuraamani keskustelun jälkeen voin myöskin sanoa, että ainakin minulla pisti silmään se kuinka huolettomasti puhut raha-asioita. Ehkä se tulee sosiaalisen taustan mukana tai ehkä minä olen vain pihi. Näytät hyvältä enkä uskoisi tämän hetkisen vaatetuksesi mukaan sinun kärsivän farkkujen tai neuleiden puutteesta, mutta ehkä se kuuluu edustamaasi nuorisokulttuurin, johon itse en ole tarkemmin tutustunut. Vaikka aiemmin sanoin, että osaat elää tavallista elämää, et ehkä kuitenkaan osaa kuvitella eläväsi kovinkaan paljon kapeammin, vähemmän rajaa käytössä, ilman joka perjantaisia keittoreissuja. Mutta ei sillä minulle sillä tavalla ole merkitystä, kunhan vain mahdollisesti ehkä mietit seuraavalla kerralla tarvitsenko minä todella uudet farkut?

Sinun kaltaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän maailmassa. Silloin me muutkin oppisimme ehkä avaamaan itseämme hieman enemmän unohtaen perisuomalaisen tuppisuisuuden. Rehellisesti minä ihan pikkuriikkisen ihailen sinua kyvyistäsi.

Hyvää Uutta Vuotta 2008!

Niin, ja hei, juottakaa tuolle blondille tytölle, joka tuli teidän kanssa, puolilitraa vettä. Kyllä se siitä sitten ainakin vähän tokenee.