Ainakin 50. Tai no riippuu Sipulista, mutta minun tämän päivän Sipuliin mahtui, kylläkin hieman ahtaasti, ainakin se 50 ihmistä. Oli nimittäin isoskoulutusstartti ja päästiin vetämään ensimmäistä vuotta isosiksi haluaville, tosin joista puolet katoaa jouluun mennessä,  erinäisiä rasteja. Sinäänsä tuntui omituiselta, kun ykkösiä oli reilusti enemmän kuin meitä kakkosvuoden tyyppejä (10), mutta onhan meitä todellisuudessa se 16. Ihanaa oli, kun pääsi itse asiassa puhumaan ihmisille, haastaman niitä ajattelemaan ja kehittämään mitä älyttömimpiä ajatuksia siitä mitä kuolleen puun oksa kertoo itsestä.

Fyssan tutkielman alustavaa tutkimusta tehdessä eteen tuli yksi (tai useampikin) aika mielenkiintoinen lause:

"Ei ole epäilystäkään, etteikö näkymätön maailma ole olemassa. Kysymys on vain siitä, kuinka kaukana  se on keskikaupungista ja kuinka myöhään se on auki." ~Woody Allen

Aika hyvä eikö. Siis ajatukseltaan. En minä ehkä kuitenkaan ajattele,e ttä on tärkeintä tietää, kuinka kaukana näkymätön maailma on keskikaupungilta, mutta muuten. Toisaalta tuosta ei tule olemaan minulle mitään hyötyä, sillä en vieläkään tiedä aihetta esseeseeni. Alkaa tulla vähän kiire. Olisi pitänyt tehdä tämäkin jo aikoja sitten, mutta jossittelu taitaa olla tässä tilanteessa aika turhaa. Ehkä minä vierailen huomenna entisen bilsan maikkani luona ja kyselen sattuuko hänellä olla tallessa viime vuodelta jotain minua hyödyttävää, tai ehkä en. Tai sitten pyydän, että saisinko kopioida esseen sen jo tehneeltä ystävältäni. Mutta vain viimeisenä oljenkortena, ja se ei tule vielä pitkään aikaan. Tai no ei ennen perjantaita, mutta kopioiminen tai se, että laittaa jonkun muun tekemään työn omasta puolesta, ei kuulu minun tyyliini
Kyllä tästä selvitään. Sanon tuota aina kaikille, joten eiköhän ole aika uskoa siihen itsekkin.