Nyt on heinäkuun loppu ja minä pystyn laskea kesäloman kotona viettämäni päivät melkein kahden käden sormilla. Että silleen. Eikö kesäloman kuuluisi olla sitä rentoutumisen ja kotona löhöilyn aikaa (ainaki jossain määrin)?
En minä valita sitä etteikö minulla olisi ollut mukavaa nyt kesällä; viimeksi kuluneella viikolla oltiin Pärnussa perheen kanssa viettämässä aivan ihana ulkomaan matka: rannalla löhöilyä ja muuta mukavaa ;) Nyt ollaan sitten jo menossa Rovaniemellä kohti Peltotuntureita ja kolmen päivän tunturivaellusta. Ei, ei valitusta tämänkään suhteen, mutta... No ymmärtäköön kuka ymmärtää minun kaipuutani kotiin...

Uuu...
Onko kukaan muuten matkustanut VR:n uusissa makuuvaunuissa vähään aikaan? Ne ovat aivan MAHTAVIA! Vanhoihin verrattuna ainakin. Minä rehellisesti sanoen pidin kyllä enemmän vanhojen vaunujen lakanoisa (pehmeitä ja valkoisia), mutta muuten minä laitan kyllä uudet vaunut ehdottomasti ykkössijalle. Toimiva lämpötilansäätö, mahdollisuus kuunnella radiota ja kääntyvä lukuvalo! Joku saattaa tässä vaiheessa pitää minua tärähtäneenä (tälläisen mainospuheen jälkeen niin ei mikään ihme), mutta menkää ja kokeilkaa itse niden kahden vaunun välisiä eroja.