Minä kadehdin ihmisiä, jotka osaavat kirjoittaa. En tosin tiedä olisiko minusta kirjoitajaksi. En saa ajatuksiani tarpeeksi kokoon, että pystyisin keskittymään tiettyyn luomaani ihmiseen tai hänen ajatusmaailmaansa. Rakastan ajatella asioita ja suunnitella, mutta kun pitäisi laittaa jotain paperille (tai koneen ruudulle, miten sen haluaa tehdä), saan aikaan ehkä muuteman tönkön lauseen. Dialogi on jo painajainen. En onnistu minulta ollenkaan luontevasti. Kuvailu menee, mutta siinäkin minä haluan olla yliytarkka ja koitan tunkea lauseisiin liikaa.
Haluan lukijan tietävän missä mitä milloin. En osaa kirjoittaa epämääräisesti. Jos olisi joku laite, joka lukisi ajatukseni ja kirjottaisi ylös eikä minun tarvitsisi kirjoittaa niitä itse, olisi tämä kaikki plajon helpompaa. Minulla olisi materiaali, jota voisin sitten myöhemmin työstää
Varsinaista ajatuksenvirtaa.

Tänään tehtiin kuviksen tunnillla 'Maailman kuvani' tehtävää. Ihan tyhmää. En minä pysty laittamaan maailmaani yhteen triptyykkiin, jonka pohja on A4- arkin kokoinen. Erämaisemaa taustalla, päällä erinäisiä kuvia; viime vuoden kuviksen valokuvatyön tuloksia, kuva rakkaaasta koirasta, kirjojen kansia ja perhonen. Kertooko se minusta kaiken tarpeellisen? Minä en haluaisi laittaa kaikkea mikä minuun liittyy niijn pieneen alaan, mutta toisaalta, vaikka opettaja kuinka tykkäisi, en minä myöskään missään nimeesä aio tehdä mitään hehtaari-työtä. A4 riittää minulle, ainakin niin kauan kunhan epettäjä on tyytväinen.
Enkä minä muutenkaan pidä enää kuviksen tunneista. Omasta mielestäni minulla ja maikalla ei synkkaa, vaikka hän yrittää olla kuinka kiltti, vieressä istuu epäilyttäväsyti vanhaa tuttua muistuttava henkilö, joka kyylää minua ja tekemisiäni; hengittää  niskaan, ja luokka on vieläpä ahdas, siro, jos luokasta nyt niin voi sanoa. Se vain on.

Lukio on tylsää. Ihmiset siellä ovat mukavia, mutta muuten ei voisi nyt innostaa yhtään enempää. Kahden viikon päässä häämöttävä koevikkkokaan ei yhtään paranna asiaa. Tuntuu kuin koulussa olisi oltu vasta niin vähän aikaa, mutta nyt jo meidän oletettaisiin olevna valmiita ensimmäiseen koeviikkoon. Lukio on tosiaan erilainen.