En varsinaisesti vielä ole minkään sorttisessa paniikissa, mutta oletan sen iskevän itseeni viimeistään huomenna aamulla tai tänään illalla, kun makaan sangyssäni koittaen pakottaa itseni nukkumaan. Nyt jo minulla on hätä siitä mitä puen, entä hiukset tai koko muu pärstä?? Haluaisin laittaa farkut, mutta ainoat mitä voisin edes kuvitella tässä tilanteessa harkitsevani ovat likaiset, enkä minä nyt likaisisaa vaatteissa voi ensimmäisenä päivänä kouluun mennä! Pitäisi päästä Jumboon...
Monet, niin kuin minäkin tässä, stressaavat vaatteistaan ja siitä mitä pukevat päälle. Ihan noin yleisestikkin, ei vain tälläisinä "tärkeinä" päivinä (kuten huominen). Kuitenkin minusta on ihanaa huolehtia välillä jostakin niin perjaatteessa mitättömästä asiasta kuin siitä, että mitä laitan huomenna päälle.
Monella on varmasti menossa mukana huomenna parhaimmat Leviksen tai Leen farkut ja muutenkin parhaat vaatteensa. Mutta onko sillä todella väliä mistä vetimensä ostaa? Minä ihan rehellisesti kannatan Prismaa. Siellä on kaikkea; uskokaa tai älkää niin myös hyviä housuja ja farkkuja. Ja muutkin vähemmän not-in kaupat saavat minulta tunnustusta. En tiedä kuinka moni käy Halosella, Seppälässä, Aleksi 13:ssa, jo mainitussa Prismassa (tms. supermarketissa), Sokokselta (tämä ei nyt ihan sovi ehkä tähän listaan, mutta minkäs voi) tai muussa vähemmän sellaisessa nuorisomuodin mukana menevässä liikkeessä vaateostoksilla, mutta minä olen kyseisistä kaupoista tehnyt vallan mainioita vaate-löytöjä. Tai en minä itse asiassa muualta ole vaatteita oikein ostanut. Joku paita Onlysta, Vero Modasta ja H&M:stä minulla kyllä on, mutta eivät ne silti lukeudu  niihin kauppoihin,  joista yleensä ostan vaateitani. Kyllä niistä löytäjä tekee, mutta...
Minusta onkin ihan tyhmää, että ihmisiä arvostellaan sen mukaan merkkisiä vaatteita he pitävät. Jos sanoisin, että farkkuni ovat ostettu Prismasta, saattaisi joku todeta siihen "Jaa okei" ja keskustelu vaatteista loppuisi siihen, koska minulla ei nähtävästi siinä tilanteessa olisi toisen osapuolen mielestä minkäänlaista käsitystä siitä millaisia farkkuja ovat sopiva pitää ja mitä tarkoittaa merkkivaate. Onko sillä tosissaan väliä onko omat farkut Leet vai Prismasta ostetut joku-merkkiset, jos ne näyttävät kumpikin hyvältä päällä ja ovat muuten mukavat?