Laiskottaa. On tylsää. Huuli puhki. Voiko tyttö parempaa toivoa?
Tietenkin voi, mutta viikonlopun teemaani ei oikein sovi mikään muu. Päivävaatteest minulle on saatu päälle tänään ja eilen vain pakkollisista syistä. Eilen, jotta voisin lähteä viemään koiraa ulos, tänään kun taloon tuli vieraita. Vieläkin täällä ja minä en jaksa kuunnella, joten olen hyvin epäystävällisesti vetäytynyt tietokoneelle. mutta ei se tunnu porukkaa haittaavaan. Olohuoneen uuden lampun kiinnitys on täydessä vauhdissa.

Otin eilisistä virheistä kuitenkin opikseni enkä tänään aamulla näyttänytkään enää univeloista kärsivältä tärähtäneeltä kummituseläimeltä vaan jopa virkeältä. Miten sitä voikaan pienistä asioista olla ylpeä.

En tiedä mitä pitäisi ajatella siitä, että näkee vaihteeksi taas unia. Minä en ole pitkään aikaan oikeasti nähnyt unia niin, että muistaisin ne. Tosin onko se siinä ideanakaan. Onko sillä oikeasti jotain eroa näkeekö unia vai ei? Eihän kukaan painajaisia itselleen halua, mutta muuten mukavista unista voi mielestäni nauttiakkin.

Minun piti jo perjantaina kirjoittaa, mutta kun kone söi tekstini useammankin kerran, ei minusta ollut illalla enää yrittämään kolmatta kertaa.
Minulla oli hienot sepustukset pikkuveljieni edesottamuksista ja siitä mikä musiikkikappale olisin, mutta sehän oli perjantai.
Perjantai, jonka biisi oli ensiksi The Killersin Mr. Brightside ja muuttui jostain kumman syystä, jolla ei tietenkään ollut mitään tekemistä tietokoneiden mahdottomuuden kanssa, Gwen Steffanin Hollaback girl:ksi.

Mutta tänään (tänä tylsänä ja ei niin matematikan täyteisenä päivänä) minä taidan olla jotain ihan muuta. Kyseinen haaste on siis poimittu Alfielta, joka poimi sen MrQ:lta. Kuitenkaan ei ole kyse siitä kuka poimi ja mitä ja keneltä vaan yksinkertaisesti haasteesta, joka perustuu monille tuttuu "Jos olisi...niin olisin..." -leikkiin.
Nyt ideana on siis kertoa, mikä musiikkikappale olisi juuri sillä hetkellä. Pieniin perusteluihinkaan kukaan ei ole vielä koskaan kuulemani mukaan kuollut ja jos haluaa, niin pätkän laulun sanoja voi lisätä. Mikään ei kuitenkaan ole pakollista. Suurinpiirtein jotai tälläistä MrQ saneli ohjeiksi, jos jollakin olisi kiinnostusta toteutttaa hänen haastettaan.

Joten...Jos minä olisin musiikkikappale, olisin Suzanne Vegan Luka. En oikeastaan osaa selittää miksi, mutta jotenkin se tuntuu hyvältä tällä hetkellä. Vaikka sanojen sanomasta en muuten tiedän niin tuntuu, että voisin ihan hyvin kävellä tällä hetkellä päin ovia, kun en muistaisi katsoa eteeni :)